Fiber till lägenheten


Min lägenhet är ansluten

För att tv, internet och telefoni ska fungera när du flyttar in i din lägenhet är det bra om du beställer dina tjänster i god tid. Från det att du har beställt en tjänst tills dess att du kan använda den kan det ta upp till 10 dagar, även om det ofta går snabbare än så. Vill du flytta med ditt gamla telefonnummer så tar det ytterligare några dagar.
Bor du i en hyresrätt hos en privat fastighetsägare rekommenderar vi att du pratar med dina grannar om att ett intresse finns. Om det är flera hyresgäster i din fastighet som visar intresse kan det vara signalen som får fastighetsägare att besluta om att ansluta sig till Halmstads stadsnät.

Det här gäller vid flytt

Bor du i en hyreslägenhet och ska flytta behöver du bara säga upp de tjänster du har hos din tjänsteleverantör. Avtalet som gäller fibern i din lägenhet är skrivet mellan din hyresvärd och Halmstads stadsnät, och kräver ingen överlåtelse.
Flyttar du in i en hyreslägenhet som har en aktiverad tjänstefördelare, behöver du endast teckna de tjänster du önskar hos en av våra tjänsteleverantörer. Du hittar tjänsteleverantörerna under beställ tjänst.
Om du är hyresvärd och ska sälja en fastighet behöver du som står på fiberavtalet skriva på ett överlåtelseavtal och skicka in det till oss.
Överlåtelseavtal
Behöver du ett avtal i pappersformat, vänligen kontakta oss via vår kundtjänst Halmstad direkt på 035-19 29 80, eller skicka e-post till . Det går också bra att komma in till oss på Pilefeltsgatan 73 och hämta en blankett.