
Fiber för ideella föreningar
Vi vill gärna stötta och underlätta för ideella föreningars viktiga arbete runt om i vår kommun.
Vi erbjuder därför en lägre nätavgift. Priset är det samma som för privatpersoner istället för det som gäller företag. Nätavgiften för ett företag ligger idag på 495 kronor per månad. Så här ser kostnaderna för en ideell förening ut:
Nätavgift tätort för ideell förening: 125 kronor per månad.
Nätavgift glesbygd ideell förening: 165 kronor per månad
Tänk på att rabatten på månadsavgiften bara gäller föreningar som följer skatteverkets beskrivning av en ideell, allmännyttig förening. Är du osäker på om er förening följer Skatteverkets krav, kan ni läsa mer på deras hemsida.
Ideell förening | Skatteverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Vill ni veta mer om vilka tjänsteleverantörer som finns tillgängliga och vilka tjänster de säljer i vårt nät, gå in på sidan Valbara tjänsteleverantörer för mer information.
Det här gäller vid flytt
Vid en flytt har vi olika avtal som behöver fyllas i, beroende på er förenings situation. Läs mer under den rubrik som stämmer överens med just er planerade flytt.
Då behöver er förenings ordförande eller annan ansvarig person, skriva under ett överlåtelseavtal och skicka det till oss.
Kontakta oss så skickar vi avtalet till dig.
E-post: @marknadmejl@
Telefon: @telefon@
Det går också bra att få avtalet utskrivet i receptionen på Rådhuset.
@besöksnamn@
@adress_gata_besök@
@adress_stad_besök@
Öppettider:
@öppet_vardag_besök@
@öppet_fre_besök@
Signerat avtal skickas till:
@bolagsnamn@
@adress_gata_post@
@adress_stad_post@
Då räcker det med att säga upp de tjänster som föreningen köper av tjänsteleverantören. Avtalet som gäller fibern är skrivet mellan fastighetsägaren och Halmstads stadsnät och är därför inget som föreningen behöver hantera.
Då behöver föreningens ordförande eller annan ansvarig person skicka in blanketten Övertag av fiberavtal till oss.
Kontakta oss så skickar vi avtalet till dig.
E-post: @marknadmejl@
Telefon: @telefon@
Det går också bra att få avtalet utskrivet i receptionen på Rådhuset.
@besöksnamn@
@adress_gata_besök@
@adress_stad_besök@
Öppettider:
@öppet_vardag_besök@
@öppet_fre_besök@
Signerat avtal skickas till:
@bolagsnamn@
@adress_gata_post@
@adress_stad_post@
Allt ni behöver göra i det här fallet är att beställa önskade tjänster hos någon av de tjänsteleverantörer som är tillgängliga i vårt nät. Läs mer på sidan Aktuella tjänsteleverantörer. Där finns ett stort urval av företag som säljer TV, internet, telefoni, larm – och marknadstjänster.
De vanligaste frågorna
Kan jag få hjälp att gräva på tomten? Går det att betala nätavgiften med autogiro eller e-faktura? Här listar vi de vanligaste frågorna vi får från våra kunder.
