Omstart
Börja med att starta om din utrustning. Med utrustning menar vi tjänstefördelare, dator, router och TV-box. Bryt strömmen till dessa genom att dra ut alla strömsladdar. När du gjort det, vänta i någon minut och koppla sen in dem igen. Är du företagare kan du nu skrolla vidare till texten:
Om en omstart inte hjälper.
Dubbelkolla vilka av tjänstefördelarens lampor som lyser och med vilken färg. På så sätt kan du enkelt se vad som inte fungerar eller fungerar.
- Powerlampan ska lysa grönt när tjänstefördelaren är strömsatt.
- Statuslampan eller "i" som den benämns på äldre tjänstefördelare, ska lysa grönt när tjänstefördelaren är klar att användas. Kom ihåg att statuslampan aldrig ska lysa orange. Om den ändå gör det betyder det att tjänstefördelaren är trasig och du behöver kontakta vår kundservice för bra och snabb hjälp. Du väljer själv om du vill ringa eller skicka e-post.
- Samma sak om WAN-lampan inte lyser. Det betyder att fiberanslutningen är bruten och då ska du också kontakta vår kundservice: Telefon: 035 - 19 29 80
E-post: info@halmstadsstadsnat.se - Om bara Powerlampan lyser kan det vara så att du eller någon annan kommit åt den vita så kallade led-knappen. Den sitter på sidan av tjänstefördelaren, intill raden med portar. Tryck på den och se om lamporna tänds igen.
Om en omstart inte hjälper
Om en omstart inte hjälper eller om någon av dina tjänster fungerar men andra inte, exempelvis att du kan surfa men inte titta på TV, då behöver du göra en felanmälan.
En felanmälan innebär att du kontaktar den leverantör som du köper dina tjänster av. Behöver du deras kontaktuppgifter kan du enkelt klicka dig vidare till sidan Valbara Tjänsteleverantörer. Där hittar du de företag som säljer tjänster i vårt nät.
Är jag uppkopplad?
Vad roligt att du vill ansluta dig till oss på Halmstads stadsnät. Genom vår fiber får du ett tryggt och säkert nätverk nu och i framtiden. I vårt adressök kan du enkelt kontrollera om din bostad är ansluten till stadsnätet eller inte.