Felanmälan
Om du har gjort en omstart utan resultat behöver du göra en felanmälan. Det gör du genom att kontakta din tjänsteleverantör. Tjänsteleverantören är det företag som du köper dina tjänster av. Exempel på tjänster är
TV, internet och telefoni.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefonen.
- Tjänsteleverantören löser förhoppningsvis ditt problem. Leverantören kan också upptäcka att det eventuellt är ett fel i vårt fibernät eller nätet som finns inne i fastigheten.
- Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur oss på Halmstads stadsnät och meddelar att någonting är fel.
- Vi på Halmstads stadsnät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören om vad vi kommit fram till.
- Tjänsteleverantören ringer tillbaka till dig och berättar om felet är åtgärdat eller hur det ska lösas och hur lång tid det väntas ta.
Hoppas detta hjälper dig vidare och att ditt problem snart är löst.
Valbara tjänsteleverantörer
En tjänsteleverantör är ett företag som säljer olika tjänster i vårt fibernät. Det kan exempelvis vara TV, internet och telefoni. Vi på Halmstad stadsnät säljer inga tjänster, vi ser istället till att du har ett stabilt nät där dina tjänster fungerar.